Er zijn tegenwoordig veel marketing tools die je kan gebruiken, een opkomende tool is de bedrijfsfilm. In een korte tijd een goede impressie van je bedrijf laten zien met als doel nieuwe klanten aan te trekken. Maar hoe begin je?
Kwaliteit voorop
Je bent bezig om met je bedrijf een goede status te krijgen in de bedrijfswereld en biedt producten of diensten die kwaliteit uitstralen. Wanneer je dit wilt laten zien aan de buitenwereld, dan is het van belang dat het bedrijf welke de film maakt, ook kwalitatief goede films maakt.
Je kan je kleine neefje wel een film laten maken, maar dan zal de film niet de kwaliteit uitstralen die het uit zou stralen bij een professioneel videoproductie bedrijf. Dit is een belangrijk onderdeel van film als marketing tool.
Richard Derks, Your Productions: “We zorgen voor kwalitatieve films die we op maat maken voor elk bedrijf. Wanneer we beginnen met een film verdiepen we ons in het bedrijf en de boodschap die het bedrijf wilt uitdragen. Het doel van de film is voor vele bedrijven het aantrekken van nieuwe klanten, daarom werken we vaak ook met een call-to-action in de film zodat mensen na het bekijken van de film contact opnemen met het bedrijf.”
Het script
Je hebt je videoproductie bedrijf gekozen, maar je weet nog niet goed wat je wilt laten zien. Wat voor een bedrijf je ook hebt, je moet er altijd voor zorgen dat de core business goed in beeld moet worden gebracht. Is klant contact belangrijk? Zorg er dan voor dat je met klanten of figuranten in de film werkt zodat kijkers van de film ook kunnen zien hoe het klantcontact bij je bedrijf is.
Er zullen ook bedrijven zijn, zoals meubelfabrieken waarbij de klant niet snel een kijkje achter de schermen kan nemen. Zorg er dan voor dat je de klanten met deze film wel dat kijkje achter de schermen kan geven. Ondanks dat je het zelf wellicht al heel vaak hebt gezien, is het voor potentiele klanten erg interessant om te zien.
Het belangrijkste bij een bedrijfsfilm laten maken is dat je de kloof tussen potentiële klant en je bedrijf kleiner maakt zodat de klant uiteindelijk sneller contact opneemt.