Het belang van goede vindbaarheid kan je als ondernemer niet ontkennen. SEO, oftewel zoekmachine optimalisatie, staat niet voor niets hoog op de to-do lijst bij de meeste marketingafdelingen.
Echter wordt er vaak vergeten dat SEO een lange termijn investering is. Bij het stabiliseren van de rankings, wordt er vaak minder tijd besteedt aan de online vindbaarheid.
Dat is een gemiste kans, precies op dit moment zou je extra tijd en moeite moeten doen om door te stijgen naar de topposities. Of je kan een SEO bureau inschakelen die het vanaf dit moment voor je uit handen neemt.
Zorg ervoor dat SEO bovenaan je marketing prioriteitenlijst blijft staan, wij geven 3 redenen om hem direct bovenaan te plaatsen!
Meer bezoekers
Het grootste voordeel van search engine optimalisation (SEO) is natuurlijk dat je extra bezoekers op je website krijgt.
Een goed uitgevoerde campagne kan je een enorme boost aan bezoekers opleveren, als deze vervolgens ook nog eens interesse tonen in je product of dienst levert dit veel nieuwe klanten op.
Hoe langer je investeert in SEO, hoe langer de stijgende lijn van bezoekers doortrekt.
Boost voor de geloofwaardigheid
Als je op topposities in Google staat zorgt dit ervoor dat je geloofwaardiger overkomt op potentiële klanten.
Bezoekers komen meteen bij je terecht, wat de indruk wekt dat je de nummer 1 in jouw branche bent.
Meer naamsbekendheid
Tegenwoordig is SEO niet alleen verborgen linkjes plaatsen (zoals vroeger). Bloggen is een groot onderdeel van SEO anno 2018.
Door blogberichten te plaatsen op blogs met bezoekers vergroot je je naamsbekendheid, promoot je jouw diensten of producten, krijg je directe bezoekers én verhoog je de rankings in Google.
Contentmarketing is dé manier om de topposities in Google te bereiken.