Er zijn tegenwoordig steeds meer bedrijven die ook hun producten online gaan aanbieden. Dit doen de meeste aanbieders omdat de consument steeds meer online te vinden is, en om hun te bereiken hebben deze bedrijven een webshop nodig.
Maar er komen diverse zaken kijken bij het bouwen van een website. Ook komen er steeds meer concurrerende webshops bij, het is dus de zaak voor jou bedrijf om je te onderscheiden met je webshop. In dit artikel gaan we de zaken bespreken waar je allemaal rekening mee moet houden bij het bouwen van een website.
Onderscheidend & kosten
Bij het bouwen van een website zijn er diverse zaken waarbij rekening mee moet worden gehouden. Zo is de kwaliteit van de website belangrijk, maar ook het kostenplaatje speelt een rol. Bij een goede kwalitatieve website moet je al snel rekening ermee houden dat de kosten snel kunnen oplopen.
De tarieven lopen namelijk van €500.- euro op jaarbasis (eenvoudige website) naar de €150.000.- op jaarbasis (community website vergelijkbaar met Facebook). Het is hierom belangrijk om van tevoren te bepalen wat voor soort website jij nodig hebt om je doelgroep te bereiken, en je te onderscheiden van je rest van je concurrentie.
Bepaal je doel
Voordat je de website in elkaar laat zetten is het van belang om te bepalen welk doel de website dient voor jouw onderneming, is het ter promotie van je eigen bedrijf, is het om producten te verkopen of is het een vrijblijvende website waarop jij je passie (hobby) met andere mensen wilt delen.
Professionaliteit
Als bedrijf, ZZP’er of startende ondernemer zijnde is het natuurlijk belangrijk dat je ervoor zorgt dat de website een zo professioneel mogelijke uitstraling krijgt. Manieren om dit te doen zijn door middel van een strakke achtergrond, professionele foto’s en een logo op de website.
Het is namelijk zo des te professioneler de website er uitziet des te groter de lans is dat je website meer bezoekers zal trekken.
Verras
Je kunt aan de hand van de website van je concurrenten bepalen hoe de website er ongeveer uit moet komen te zien. Belangrijk hierbij is wel dat je je hierbij onderscheid van je concurrenten, originaliteit en creativiteit scoort namelijk stukken beter in de resultaten.
Ook is uit onderzoek gebleken dat video content stukken beter scoort dan lappen tekst op je website, hierom zou je het kunnen overwegen om een animatie video voor je bedrijf te laten maken. Dit is namelijk een creatieve en originele manier om je bedrijf voor te stellen aan (potentiële) klanten.