Je kent het wel: een (klein) relatiegeschenk van een zakenpartner of compagnon. Van een sleutelhanger of paraplu met logo tot complete relatiegeschenk pakketten. Relatiegeschenken worden niet gegeven om het geven, maar met een doel. Wat is het doel en waarom geven we een relatiegeschenken?
Waarom geven we relatiegeschenken?
Relatiegeschenken zijn een belangrijke marketingtool en dat is goed te merken aan het effect. Welk relatiegeschenk het beste bij jouw bedrijf past is natuurlijk afhankelijk van het type organisatie dat je hebt. Heb je een nieuw product op de markt gebracht? Dat kan je deze goed introduceren door middel van relatiegeschenken. Hiermee reer creëer je mond-tot-mond reclamen en versterk je merkherkenning.
Relatiegeschenken met een logo erop zorgen ervoor dat de ontvanger telken opnieuw herinnerd wordt aan de gever van het geschenk. Dit wekt een positieve associatie met het bedrijf op.
Voordelen relatiegeschenken
- versterk zakelijke relaties
- draagt bij aan klantenbinding
- creëert de mogelijkheid om ook in een privéomgeving je bedrijfsnaam/merk te promoten
- bedankt je klanten voor hun aankoop, samenwerking en/of loyaliteit
- bereik je doelgroep
- onderscheid je van andere bedrijven
Wie wilt er geen relatiegeschenk ontvangen?
Een relatiegeschenk ontvangen is altijd leuk. Zo heeft onderzoek uitgewezen dat 83% van de mensen het leuk vind om een relatiegeschenk te ontvangen. Stuur je momenteel nog geen relatiegeschenken? Dan is het tijd om gebruik te maken van deze onderschatte, maar o zo krachtige, marketingtool. Bestel direct relatiegeschenken die bij jouw organisatie passen en ervaar de kracht van deze marketingmethode.